Ako na problém DPF

Možnosti riešenia problémov s DPF sú v podstate len 3 základné.

Každá z týchto možností má svoje výhody a nevýhody, ktoré sú rozpísané nižšie.

Kúpa nového filtra  (Cena cca 200 – 1500 EUR)

Vysoké vstupné náklady cca 200-1500 EUR bez montáže. Výhoda je, že zákazník získa nový filter s plnou zárukou od výrobcu. Po čase 70 000 - 400 000 km je nutné znova meniť tento filter.

Repasovanie filtra DPF Cena od cca 200 EUR. Nevýhodou je, že nikdy nie je istý výsledok.

Odstránenie DPF filtra (Cena cca 250-500 EUR). Z pohľadu zákona je vozidlo nespôsobilé jazdy. Surové odstránenie filtra DPF z vozidla. Výhodou je že sa skončia všetky starosti s filtrom. Vozidlo už nebude strácať výkon a pri upchatí sa nebude spúšťať regenerácia (spaľovanie) napr. o tretej v noci pri návrate z cesty domov. Zároveň klesne spotreba vozidla o cca 0,3-0,7 l/100km.  Odpadá starosť s ďalšou výmenou, keďže zariadenie v aute už nie je. Odstránenie prebieha vymontovaním filtra z vozidla a softvérovu úpravou riadiacej jednotky.

Nevýhodu je, že pri emisnej kontrole stúpnu hodnoty. Podľa zistení štandard je do 1. Pokiaľ má vozidlo filter, hodnoty sa pohybujú od 0,1- 0,3 a  bez filtra môžu tieto hodnoty stúpnuť na cca 0,6. Pri starších vozidlách je možné, že požadovaná rezerva sa skráti a neskôr sa môže stať, že vozidlo nesplní tieto limity. Taktiež sa môže stať, že technik príde na toto odstránenie a nenechá vozidlo prejsť TK. Napr. v Nemecku polícia veľmi ľahko odhalí, že filter auto nemá.